Článkyaktuality

Zprávy, rozhovory, projevy, novinky, názory a akce

31.8. 2021

Rozvoj Jesenicka a Olomouckého kraje

Jak chcete v poslanecké sněmovně přispět k rozvoji Jesenicka? Největším problémem Olomouckého kraje je bezesporu dopravní obslužnost a stav silnic druhé a třetí třídy.  Je nutno urychlit výstavbu dálnice Hradec Králové – Mohelnice. Tato měla být zprovozněna již před rekonstrukcí D1 do Brna, aby fungovala jako alternativní trasa.  Je nutno začít řešit rychlé napojení severu kraje, tedy Šumperku a Jeseníku. Pro...

3.3. 2021

Zrychlí se výstavba dálnice D4?

Dálnice D4 z Prahy na jih Čech se staví již od 60-tých let minulého století. Zrychlí nový způsob financování formou PPP projektu její výstavbu? To je otázka, kterou si snad každý položí po informaci, že byla schválena výstavba a provoz části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou PPP projektu. Nejprve tedy – co to je PPP projekt? Je to...

17.2. 2021

Alarmující situace na hranicích – otevřený dopis ministrovi dopravy

Situace na česko-německých a česko-rakouských hranicích se stala od této neděle alarmující. Tisíce řidičů uvízlo v pasti nekoordinovaných opatření.                                             Vážený panKarel HavlíčekMinistr dopravy vlády ČRNábřeží Ludvíka Svobody 1222/12Praha 1 Na vědomí: Ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček                                            Ministr vnitra Jan Hamáček Věc: Alarmující situace na hranicích – otevřený dopis ministrovi dopravy Vážený pane ministře, Situace na česko-německých a česko-rakouských hranicích se...

15.2. 2021

Už toho máme dost

Posledních pár dní to vypadalo, že nouzový stav v Česku skončí dnešním dnem. Jeho prodloužení nepodpořila žádná z opozičních stran. Proti se postavili i komunisté, kteří jinak v tichosti vládnou s vládní koalicí. Upřímně – přemýšlel jsem, jestli zrušení nouzového stavu je cestou ke svobodě, efektivnějšímu řešení a řízení nebo cestou do pekel. Mnozí předpovídali do třech týdnů katastrofu, ale nepochybuji o tom, že...

7.2. 2021

Vraťme děti do škol

Velmi znepokojivým momentem ve vývoji pandemických restriktivních opatření je nedostatečná nebo jen povrchní empatie vůči (dovolím si tvrdit) ještě zranitelnější skupině, než jsou lidé v seniorském věku. Jedná se o skupinu, která je vnímána s jakousi automatickou samozřejmostí přizpůsobení se okolnostem. Jsou to děti. Děti, které potřebují socializaci ve školním kolektivu, interakci s učitelem a spoluvrstevníky, vztahy, které se dají...

13.10. 2020

„Zelenější“ železnice? S dieselem?

Paradox. Tak by se jedním slovem dalo nazvat používání dieselových vlaků na elektrifikovaných tratích. Bohužel, je to však realita. Ještě do roku 2015 byli dopravci postihováni za to, že jezdí dieselovými vlaky na elektrifikovaných tratích. Důvodem byla snaha o zvýšení ekologie, odstranění výfukových zplodin a hluku. V roce 2015 byla tato sankce Ministerstvem dopravy zrušena. Důvod byl velmi jednoduchý – peníze. Elektrická...

22.1. 2020

Neschopnost ministra nesmí být tolerována

Zrušení výběrového řízení na elektronické dálniční známky je jediným správným rozhodnutím. Výběrové řízení proběhlo nestandardně. Zrušení výběrového řízení na elektronické dálniční známky je jediným správným rozhodnutím. Výběrové řízení proběhlo nestandartně. Požadavek na prověrku na stupeň tajné u dodavatelské společnosti byl nadbytečný a omezoval počet uchazečů o zakázku. Cena za dodávku byla přemrštěná, a to podle odhadu odborníků až desetkrát. Nyní se dokonce našla společnost,...

13.11. 2017

Podnikatelům se musí vyplatit platit daně u nás doma

V dětech je budoucnost a na vzdělání by se měl klást ten největší důraz. Realisté si dávají cíle, které jsou splnitelné v daném volebním období. „Voliči pak na konci volebního období podtrhnou, sečtou a řeknou splnili/nesplnili – a podle toho přistoupí k dalším volbám,“ konstatoval Fryč. „Docela mě překvapilo vystoupení pana Sobotky, který hovořil o tom, že s výstavbou vysokorychlostních tratí začneme v roce 2035,“...